Vaš blog ne pronalaze pretrazivaci poput google-a, yahoo-a i mnogih drugih???
Submit express vam pruža uslugu prijave bloga na više od dvadeset search engina besplatno.Stvarno dobra usluga ukoliko želite da vaš blog bude posecen sa različitih strana, a ne samo sa blog hosta. submit express uzima vaše meta tagove (keywords-e) (vidi: seo optimizacija), te vas ubacuje u pretrazivac! Optimizirajte svoj blog ili website sa Submit Express-om
2 коментара:
Pretraživači i slike
Osnovna pravila za web dizajn prezentacije prilagođene pretraživačima nisu nikakva tajna. Međutim, kod nas se prodaje izgled a ne funkcionalnost. Zašto Vaš web sajt ne bi bio funkcionalan uz malo primenjenog web dizajna?
Web dizajn i slike
Korišćenje slika je uobičajena praksa za dizajn web sajta. Pomoću slika definišemo izgled stranice, ali ih koristimo i kao ilustracije teksta. Ukoliko imate grafički intenzivan sajt, optimizacija slika je veoma važna, kako za dizajn elemente tako i za ilustracije sadržaja.
Osnovna priča oko optimizacije slika se vrti oko potrebnog vremena za učitavanje neke web prezentacije. Posetioci nisu oduševljeni kada treba da dugo čekaju na pojavljivanje sadržaja web stranice. Nije reč samo o slikama, ovo vreme se drastično produžuje korišćenjem zvuka, Flash-a, dugačkih JavaScript fajlova i slično. Pored ogromne konkurencije web sajtova vrlo je bitno da se Vaš web sajt brzo učita i prikaže sadržaj posetiocu. Kada god je moguće treba izbegavati korišćenje elemenata koji produžavaju vreme učitavanja.
Preporuka za maksimalnu dužinu jedne slike je 12Kb, što bi bilo 12.000 slova. Ilustracije jesu bitne ali ih treba "držati pod kontrolom". Koliko toga možemo opisati sa 2.000 reči! Ukoliko je potrebno da slika bude veća, postaviti malu sličicu sa mogućnošću uvećavanja na izbor mišem.
Pretraživači i ALT tag slike
Svaka slika ima mogućnost definisanja ALT (alternativnog) teksta koji se prikazuje kada posetilac isključi prikaz slika. Ova mogućnost se odlično koristi prilikom optimizacije stranice radi boljeg rangiranja na mašinama za pretraživanje. Pretpostavljamo da ilustracije imaju tesnu vezu sa sadržajem i temom koju obrađuje web sajt i konkretna web strana (inače ne bi je ni trebalo staviti). Svaku sliku treba opisati korišćenjem ključnih reči jer će to pomoći pretraživačima da bolje shvate sadržaj web stranice. Posebno treba obratiti pažnju kada je reč o slici koja je ujedno i link ka nekoj drugoj web stranici.
Sigurno znate da pretraživači mogu da pretražuju i slike. Nisu u mogućnosti da shvate samu sliku već isključivo preko ALT atributa slike. Korišćenjem ovih mogućnosti možemo dovesti još ciljanih posetilaca na našu Internet prezentaciju
Osnovna pravila su:
* ne koristiti slike ako nemaju veze sa sadržajem
* veličinu fajla slike držati ispod 12Kb
* svaku sliku opisati sa ALT atributom
* opis slike da sadrži ključne reči i fraze
* Flash nije bolja zamena za slike
Search Engine Optimization - SEO
Pretraga je odmah posle upotrebe email-a druga najcešca aktivnost korisnika Interneta. Većina ljudi koristi prvenstveno pretraživace i web direktorijume kao načine pronalaženja informacija i online resursa. Dakle, vrlo je razumno računati na pretraživače da vam donesu dobar deo posetilaca. Optimizacija za pretraživače (search engine optimization SEO) odnosi se na tehnike optimizacije web sajtova i stranica sa ciljem njihovog boljeg rangiranja u rezultatima pretraživača
Primer ispravne optimizacije
1. Nazivi fajlova
Treba voditi računa o nazivima samih fajlova npr. prezentacija koja se bavi Internet marketingom će biti bolje rangirana kod pretraživača ukoliko je nayiv fajl nalik na link.barac.org/marketing.html, umesto naziva HTML dokumenta link.barac.org/intmark.html.
2. Ključne reči (Broj)
Vodi te računa o broju karaktera u META tagovima, neka broj karaktera bude manji od 1024. Treba voditi računa o tome da se ključne reči neponavljaju nezavisno npr. (marketing, web site, marketing) nego ih koristite u kombinaciji npr. (Internet marketing, Web site marketing, Site marketing).
3. Ključne reči (Kriterijum pretrage)
Treba odabrati prave ključne reči, razmislite koje biste reči vi sami koristili za pretragu u vezi sa sadržajem vašeg sajta. Ukoliko niste sigurni koje bi ste reči odabrali na Netu možete pronaći programe ili Web sajtove koji vam pokazuju primere nekih ključnih reči i njihov rejting.
4. Ključne reči (Title)
Ukoliko je potrebno, definišite najznacajnije kljucne reci i napravite posebnu stranicu za svaku, pri tome vodeci racuna da sadržaj odgovara naslovu i ostalim HTML tagovima (META, ALT, HIDEN...).
5. Linkovi na vašem sajtu
Pretraživači pri rangiranju veliki značaj daju popularnosti linkova na sajtu. Takođe je bitno da što više kvalitetnih sajtova ima link ka vašem. Razmena linkova je veoma bitna u Internet Marketingu. Vodite računa da na vašem sajtu nema mrtvih linkova.
6. Flash, Java sajtovi, Image mape
Roboti koje koriste pretraživači u indeksiranju sajtova izbegavaju gore navedene elemente vašeg sajta, pa bi bilo poželjno da ih koristite u manjoj meri ili da ih izbegnete u potpunosti.
7. META tagovi
Umetnite META tagove na svaku stranicu vaše prezentacije prezentacije.
8. Prva index.html stranica
Potrudite se da u okviru teksta odnosno sadržaja vaše prve index stranice bude što više reči koje se poklapaju sa ključnim rečima u okviru vaših META Tagova. Neki od robota porede sadržaj Web stranice sa META opisom i naslovom, ukoliko se slažu, to prezentaciji daje veci rejting
9. Programi za automatsko prijavljivanje
U principu bi trebalo izbegavati programe za automatsko prijavljivanje jer oni nisu najbolji način da prijavite sajt na pretrazivače.
10. Link farme
Link farme su Web direktorijumi koji se postavljaju sa ciljem povećanja broja back-linkova. Oni ne proveravaju linkove koji se postavaljju na njihovu stranicu, samim tim to znači da se na njima nalaze linkovi ka sajtovima zabranjenog sadržaja i predstavljaju kršenje Terms of Service-a pretraživača. Trebalo bi izbegavati po svaku cenu likovanje u istima.
11. Prijava na pretraživače
Poželjno je vašu web prezentaciju pirjaviti na neke od najpopularnijih pretraživača. To možete učiniti na nekom od sledećih linkova: - prijava na pretraživač google http://www.google.com/intl/hr/addurl.html,
- prijava na pretraživač yahoo http://submit.search.yahoo.com/free/request,
- prijava na pretraživač pogodak http://www.pogodak.co.yu/service.jsp?submenu=addurl
Постави коментар